Fiskalne blagajne i proces fiskalizacije u koracima

Vjerujem da ste svi upućeni u izraz i značenje što su fiskalne blagajne, ali da ponovimo još jedanput. Fiskalna blagajna je program sa kojim izdajete račune i vodite svoje poslovanje, a za normalan rad je potrebno i povezivanje fiskalne blagajne sa Poreznom Upravom putem Fina certifikata. U ovom tekstu dat ćemo vam više informacija o cijenama fiskalne blagajne kao i uputama za povezivanje sa Poreznom Upravom.

Povezivanje fiskalne blagajne sa Poreznom upravom, kao i cijene fiskalne blagajne ne treba da vam budu nepoznanice prije nego se odlučite za proces fiskalizacije, zato predlažemo da pročitate proces fiskalizacije u koracima i saznate koja je cijena fiskalne blagajne.

Koje papire treba predati fini za digitalni certifikat fiskalizacije?

Za povezivanje fiskalne blagajne sa poreznom upravom potreban je Fina certifikat.

1 KORAK: Ispuniti preduvjet i biti registriran u sustav PKI

Preduvjet za dobivanje digitalnih certifikata za fiskalizaciju je da je poslovni subjekt prethodno registriran u PKI sustavu Fine. Ukoliko poslovni subjekt već koristi digitalne certifikate Fine za neke druge potrebe, ne treba prolaziti proces registracije. Ukoliko se registracija treba obaviti onda je potrebno izvršiti registraciju poslovnog subjekta predajom potrebne dokumentacije u neki od Registracijskih ureda Fine.

Registracija poslovnog subjekta (obveznika fiskalizacije) u sustav PKI

Postupak registracije odnosno izdavanja aplikativnih certifikata reguliran je zakonom, a provodi se u Registracijskim uredima Fine predajom propisane dokumentacije.

Za registraciju poslovnog subjekta potrebno je predati sljedeću dokumentaciju:

  • Rješenje o upisu u nadležni registar (tijelo koje ga je osnovalo),
  • Obavijest državnog zavoda za statistiku o razvrstanju prema NKD-u i matičnom broju,
  • presliku osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje poslovnog subjekta.

*Moguće je predati presliku navedene dokumentacije.

2 KORAK: Izdavanje Fina certifikata

Popunjavanje zahtjeva za izdavanje certifikata možete obaviti u bilo kojoj poslovnici FINE ili pomoću CMS Fina portala za preuzimanje certifikata (detaljno pojašnjenje web preuzimanja certifikata u dokumentu na kraju teksta)

Za izdavanje produkcijskog aplikativnog certifikata potrebno je predati sljedeću dokumentaciju:

  • Zahtjev za izdavanje aplikativnog certifikata za fiskalizaciju - 1 primjerak,
  • Ugovor o obavljanju usluga certificiranja - 2 primjerka,
  • presliku osobne iskaznice osobe koja će biti skrbnik certifikata,
  • dokaz o uplati naknade za izdavanje produkcijskih aplikativnih certifikata za fiskalizaciju.

Iznos naknade za certifikat je 300 kuna za period od 5 godina, nakon čega je certifikat potrebno obnoviti.

Svu potrebnu dokumentaciju možete predati u najbliži Registracijski ured Fine ili elektronički, putem aplikacije RDC Obrasci on-line.

Dokumenti:  

  1. Zahtjev za izdavanje produkcijskog aplikativnog certifikata za fiskalizaciju
  2. Ugovor o obavljanju usluga certificiranja

 3 KORAK: Podizanje certifikata 

Nakon što se dokumentacija obradi, kao skrbnik certifikata možete otići u poslovnicu FINE po aktivacijske podatke (referentni broj i autorizacijski kod), na način označen u zahtjevu ili kao skrbnik možete izvršiti on-line preuzimanje certifikata kombinacijom dobivenih podataka.

Koja je cijena fiskalne blagajne??

Napomena: Zbog brojnosti ugostitelja kao djelatnosti i malo specifičnijeg rada (rad po stolovima, narudžbe za kuhinji i šank) u dole navedenim paketima smo kao primjer uzeli artikle i način rada iz ugostiteljstva.

Razlika u izdavanju računa i vođenju poslovanja po djelatnostima u fiskalnoj kasi nema, osim imena artikala.

Prvi paket "Fiskalne blagajne POS Sector LIte" po cijeni od 1490 kuna, namjenjen je za ugostiteljske objekte i uslužne djelatnosti (frizerske salone, pekarnice, mesnice, kioske...) kojima su dovoljne slijedeće funkcionalnosti: 

  1. Jednostavno izdavanje računa
  2. Samostalno dodvanje novih artikala, promjenu cijena i drugih podataka
  3. Dodatne vrste plaćanja (Kreditna kartica, Virman, Kupon)
  4. Popust na određenu stavku ili cijeli račun
  5. Naplata na klijente (R1)


Fiskalna blagajna POS Sector Lite NE sadrži:

  1. Periodična izvješća
  2. Vođenje zaliha

 

Fiskalne Blagajne Tablet

Saznaj cijene fiskalne blagajne Lite

Fiskalne blagajne za kafiće,restorane i ostale uslužne djelatnosti

Bez obzira o kojoj se veličini objekta radilo, kafići, barovi i klubovi imaju slične probleme. Jedan od njih je i "Rush Hour", period dana kada imate najveći broj gostiju. Zbog toga POS Blagajna preko koje izdajete račune mora biti brza, pouzdana i jednostavna za korištenje.

Fiskalna blagajna POS Sector Vam omogućava:

  1. Jednostavno izdavanje računa
  2. Samostalno dodavanje novih artikala, promjenu cijena i drugih podataka
  3. Dodatne vrste plaćanja (Kreditna kartica, Virman, Kupon)
  4. Popust na određenu stavku ili cijeli račun
  5. Naplata na klijente (R1)
  6. Detaljne zabrane korištenja određenih dijelova programa pojedinim korisnicima
  7. Mogućnost povezivanja više naplatnih jedinica
  8. Ispis na više pisača
     

Fiskalne Blagajne

Fiskalna blagajna POS Sector za restorane i barove Vam nudi mogućnost jasne analize poslovanja u slikama. Slika vrijedi kao tisuću riječi, a da je to tačno upravo ćete se uvjeriti U POS Sector-u. Bez suvišne hrpe brojeva, poslovanje prikazano u kombinaciji brojeva i dijagrama sa jasno istaknutim top informacijama jasnije Vam oslikava pravo stanje i daje mogućnost pravovremenog djelovanja s ciljem poboljšanja poslovanja ili zaustavljanje negativnog trenda.

Prednosti:

  1. Jasan uvid u trenutno poslovanje, kao i praćenje trenda
  2. Omogućava detaljnu analizu
  3. Priprema za knjigovodstvo
  4. Mogućnost povezivanja sa Vašim knjigovodstvenim sustavom
  5. Isti ovaj sistem koriste i restorani u hotelima sa 5 zvjezdica, kada njima pomaže, vjerojatno će i Vama

Fiskalne Blagajne Analitika

Saznaj cijene fiskalne blagajne

Fiskalne blagajne za mobilno naručivanje

sadržava sve što i fiskalna blagajna za restorane i barove, plus...

Vođenje narudžbi po stolovima
Svakom restoranu je primarni cilj zadovoljan kupac, a kupac će biti zadovoljan ukoliko vaš restoran ispuni njegova očekivanja. Pored ispunjavanja općih pravila gostoprimstva, kulture konobara i dobre hrane, vrlo je važna brzina preuzimanja narudžbe kao i brzina posluživanja. U POS Sectoru za Restorane, moguće je voditi narudžbe po stolovima, koje se poslije mogu zbirno naplatiti.

Narudžbe koje konobar izdaje mogu se automatski razdvajati na printer u kuhinju (za narudžbe) i printer na šanku (za račune gostima). Printer u kuhinji ispisuje kompletnu zbrojenu narudžbu po artiklima, ili pojedinačnu po svakom računu. Računi za goste izlaze na printeru kod konobara. Konobar može da splituje (podijeli) račun, da izda račun na klijenta, i da ispiše R1 račun ukoliko se to od njega traži.

Zašto koristiti POS Sector u restoranu:

  1. Rad po stolovima
  2. Pojedinačna i zbirna naplata narudžbi
  3. Razdvajanje narudžbi na šank i kuhinju
  4. Splitovanje/podjela računa
  5. Naplata na klijente (R1)
  6. Vođenje primki, normativa i praćenje stanja skladišta

Fiskalne blagajne Cijena


Kitchen Display - Ekran za primanje narudžbi i poziv konobara u kuhinju
Iako ispis narudžbi u kuhinji i šanku poboljšava i ubrzava poslovanje, radi se o jednosmjernoj komunikaciji. Kuhinja nema mogućnost obavještavanja konobara o spremnoj narudžbi, pa konobar mora često provjeravati je li narudžba spremna. Kako bi riješili ovaj problem, razvili smo Kitchen display odnosno kuhiinjski displej, aplikaciju koja omogućava dvosmjernu komunikaciju između konobara i kuhinje.

Kitchen display je touch screen monitor ili tablet koji bilježi narudžbe na monitoru, te kuharu daje mogućnost poziva konobara nakon spremljene narudžbe. Kuhar može da vidi koji je konobar, za koji stol i prije koliko vremena poslao narudžbu, što mu olakšava odlučivanje, koje narudžbe prvo spremiti.

Zašto koristiti Kitchen Display:

  1. Nema grešaka u prosljeđivanju narudžbi
  2. Redoslijed pripremanja narudžbi
  3. Pozivanje konobara kada je narudžba spremna
  4. Ušteda na papirnim rolama
  5. Mobilne aplikacije i tableti

Ukoliko ste ugostitelj sa velikim brojem udaljenih stolova od šanka/kuhinje ili imate nezgodne stepenice na koje konobari gube dragocjeno vrijeme i vaš profit, iskoristite prednosti rada sa tabletima. Konobari kada koriste tablet, ne moraju ići do računara i kucati narudžbu ili račun. Do šanka ili kuhinje konobar ide samo kada je narudžba gotova i naravno da donese prljave čaše i tanjure.

Mobilne aplikacije i tableti

Korištenje tableta sprečava razgovore i pogreške pri prosljeđivanju narudžbi od gosta, preko konobara, do kuhinje.
Konobar prima narudžbu za stolom, dok razgovara sa gostom i umjesto da ide do šanka da bi je prepisao sa bloka, konobar koristi tablet da je proslijedi kuhinji. Bez duplog posla. Bez praznog hoda.

Prednost korištenja Kitchen Display-a zajedno sa tabletima, je u tome što dobijate dvosmjernu komunikaciju. Konobar šalje kuhinji sa udaljene lokacije narudžbe, a kuhinja obavještava konobara kada je narudžba spremna. Bez razgovora!

Uloga tableta u restoranu:

  1. Ubrzava proslijeđivanje narudžbe od konobara do šanka/kuhinje
  2. Konobar bolje koristi svoje vrijeme i stiže uslužiti više gostiju
  3. Objekat može primiti i opslužiti veći broj gostiju

Mobilne Fiskalne Blagajne

Saznaj cijene fiskalne blagajne

 

 

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od autora POS Sector fiskalne blagajne za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...