Kvalitetan vizualni identitet preduvjet poslovnog uspjeha

Već od prvog pogleda na prikazanu sliku znali ste o kojem se restoranu radi, bez obzira što ne znate pismo kojim je naziv restorana napisan? Ne želite li da taj efekt prepoznatljivosti za vizualni identitet bude i za vaš ugostiteljski objekt?

Većina ugostitelja ne shvaća važnost izgradnje vizualnog identiteta, te smo svjedoci da se veliki dio ugostiteljske ponude svodi na isto. Rijetki su oni koji su od svoje ponude načinili cjelovit i originalan proizvod, istinski brand, a znamo da je to jedini put do stvarnog i dugoročnog uspjeha.

Stoga slijedi par savjeta za sve one koji planiraju otvoriti novi objekt ili osvježiti izgled i ponudu postojećeg.

Prva stvar koju morate imati u obziru jest da je izgradnja vizualnog identiteta složen proces koji uključuje planirano, koordinirano i profesionalno djelovanje, s ciljem ostvarenja upečatljivog dojma kod vaših klijenata.

Odakle krenuti?

Odredite ciljnu skupinu

Uobičajena pogreška koju ljudi čine pri pokretanju ugostiteljskog posla jest ignoriranje ciljne skupine, profila ljudi koji će biti vaši klijenti. Tek kada znate koja je vaša ciljna skupina, možete krenuti s oformljivanjem ponude i radom na ostvarenju određenog dojma.

I nemojte reći da su SVI vaša ciljna skupina!

Primjerice, ukoliko želite otvoriti restoran u koji će rado dolaziti obitelji s djecom, u meni uključite obroke za djecu i dozvolite si razigranost pri dizajnu loga i promotivnih materijala.

Ime

Lako pamtljiv i jednostavan naziv restorana ili kafića preduvjet su stvaranja prepoznatljivog ugostiteljskog objekta. Ukoliko uz naziv ide i ‘background’ priča o istom, imate savršenu formulu za dobar brand.

Odabir palete boja

Pri izboru boja koje će činiti vaš vizualni identitet imajte na umu da boje imaju snažnu energiju i utjecaj na ljudski um. Pri uređenju restorana možda biste trebali izbjegavati crne, plave i ljubičaste tonove jer ne djeluju povoljno na apetit. Ukoliko su te boje sastavni dio koncepta dizajna koji ste odabrali, koristite ih umjereno. Crveni, narančasti, zeleni i smeđi tonovi pak potiču apetit.

Možete koristiti i neutralne tonove, ali imajte na umu da bijela boja katkad može izgledati pomalo sterilno.
Uskladite boje koje koristite na marketinškim materijalima sa bojama koje ste koristili pri uređenju prostora.

Logo

Osnovna zadaća logotipa jeste ta što omogućava trenutnu prepoznatljivost ugostiteljskog objekta. Jedinstven logo igra ključnu ulogu u brandiranju i s vremenom će postati sinonim za vaš lokal. Pobrinite se da je vaš logo unikatan i da ne nalikuje na logo nekog drugog ugostiteljskog objekta.

Nemojte pretjerivati sa odabirom odveć neobičnih i uvrnutih fontova pri izradi loga jer je jako važno da je isti čitak. Ukoliko su slova zbunjujuća, logotip neće ostaviti željeni efekt i bit će ga teško zapamtiti. Uskladite logo sa konceptom vaše ponude.

Ukoliko otvarate restoran visoke klase, sofisticiran dizajn te jednostavan i elegantan font će ostaviti željeni efekt. Naša preporuka je da za izradu logotipa koristite usluge profesionalaca.

Logo koristite na svim promotivnim materijalima, jelovnicima, cjenicima, putokazima, vrećicama i kartonskoj ambalaži za dostavu, i sl. Što je vaš logo više prisutan, to će vaša marketinška poruka ostaviti jači dojam!

Prostor

Dizajn interijera jako je bitan pri ostvarenju upečatljivog dojma. Pri odabiru namještaja slijedite osnovnu ideju na kojoj se bazira koncept vašeg ugostiteljskog objekta, ali obvezno obratite pozornost na detalje. Sitnice će prostoru dati dodatni šarm i nipošto ne smiju biti zanemarene.
Sve od stolnjaka, osvjetljenja, biljaka, slika na zidovima, ogledala, polica pa do toaletnog pribora – stvari su to koje utječu na ukupan dojam.

Osoblje

Pobrinite se da osoblje ima odjeću kojom će se istaknuti njihova uloga. Zastarjele uniforme konobara ili barmeni u ‘civilu’ ostavit će loš dojam na goste. Vodite računa o tome da uniforme slijede modne trendove, a kako biste izgledu djelatnika dodali malo šarma jednostavno posegnite za sitnim detaljima kao što su neobičan kroj košulja ili majica, leptir-mašne ili svileni šalovi u nekoj od boja iz odabrane palete, cvijet za reverom ili otkačeni šeširi, sve ovisno o konceptu koji čini vaš identitet.

Instruirajte osoblje o tome kako pristupiti gostu na način da uslugu učine nezaboravnim iskustvom. Ljubaznost je uvijek prioritet.

Budite dosljedni

Nakon što odaberete sve gore navedeno – držite se toga! Na taj način diferencirat ćete se od ostalih i stvoriti samo vama svojstven izgled u očima vaših klijenata.

Drugim riječima, stvorit ćete vlastiti identitet, te prepoznatljiv brand kojem se vjeruje i jednog dana, tko zna – možda fotografija vašeg ugostiteljskog objekta bude na početku sličnog članka.

 

Objavljeno u horeca magazinu - BeHa caffe - broj 20

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...