Vinska karta i kako je sastaviti sa jelovnikom

Nakon što ste sastavili svoje sredstvo ponude (jelovnik, meni karta) na red dolazi i vinska karta. Vinska karta se sastavlja po jelima iz jelovnika i mogućnosti i željama gostiju.

Slaganje vina sa jelima

Svako jelo u vašoj ponudi treba se slagati sa jednim ili više vina iz vaše vinske karte. Konobari trebaju poznavati vaša vina i znati preporučiti gostu koje vino ide uz koje jelo i zašto.

Slaganje vina sa jelom radi se po jednostavnim pravilima:

  • Uz lagana jela poslužuju se lagana vina
  • Uz teška jela poslužuju se jača vina
  • Uz kisela jela poslužuju se kiselkasta svježa vina
  • Uz bijelo meso i kuhanu ribu poslužuju se bijela vina
  • Uz školjke i rakove poslužuju se neutralna bijela vina
  • Uz pečenu ribu i divljač crna vina
  • Uz slatka jela i deserte poslužuju se desertna vina i pjenušci

Ovisno o ovim pravilima vaša vinska karta se prilagođava također vrsti vašeg objekta, tako da će se u ribljem restoranu uz jela od ribe prvenstveno služiti bijela vina za razliku od lovačkog restorana gdje se kao pravilo uz ribu nudi crno vino.

Vina se pišu po skupinama

Vina u vinskoj karti napisana su po skupinama koje nisu određene brojem vina ili redoslijedom. Počinje se od aperitiva ili od vina koje gosti najviše traže ili od vina koja vam donose najveću zaradu.

Zajedničke osobine vina po skupinama su:

  • Boja vina
  • Porijeklo vina
  • Kvaliteta vina
  • Količina šećera u vinu
  • Specijalna vina

One skupine vina koje vam ne idu, niti zanimaju goste trebate izbaciti iz vinske karte i ne nabavljati više, jer nisu isplativa i zauzimaju vam mjesto u skladištu i vašoj ponudi.

Alternativni vid razvrstavanja vina

Također vina u vinskoj karti možete razvrstavati po:

  • Abecednom redu
  • Godini proizvodnje
  • Načinu proizvodnje (pjenušci, specijalna vina)
  • Arhivska vina

Dodatne informacije koje su potrebne da se nalaze u vinskoj karti

Kada sastavljate vinsku kartu popis vina ne treba da sadrži samo šture informacije poput naziva vina, boje, količine i cijene, već je potrebno da se ove informacije nadopune sa osobinama koje krase vina iz vaše ponude.

Dodatne informacije su:

  • Stupanj kvalitete
  • Postotak alkohola
  • Količina kiselosti
  • Količina tanina
  • Osobine okusa vina
  • Porijeklo vina i točan naziv vinogorja
  • Godina proizvodnje
  • Ime proizvođača

Ove osobine vina treba da su napisane na etiketi vina koje služite.

Par savjeta za kraj

  • Vina iz obližnjih vinograda su neizostavna u vašoj ponudi, jer gosti žele upoznati vina iz vaše okoline.
  • Kada u vašoj vinskoj karti nudite manje poznata kvalitetna vina potrudite se da dodatno istaknete vaše mišljenje da je kvaliteta vina vrijedna cijene po kojoj nudite navedeno vino.
  • U ponudi vašeg jelovnika možete odmah navesti i preporučiti koje vino predlažete uz neko jelo.

Živjeli!

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...