5 zlatnih savjeta za vlasnike restorana

Prošlo je vrijeme kada nije bilo konkurencije, pa je bilo dovoljno imati dobru hranu i uspjeh restorana je zagarantiran. Ljudi od večere traže izlazak, doživljaj, a ne obično punjenje stomaka. Zato im doživljaj i ponudite.

1. Dočekajte svoje goste

Iz više razloga je bitno dočekati gosta na samom ulasku u restoran.
Kao prvo, time mu je ukazana dobrodošlica, ali i vrlo je bitno da ga se uputi ka pravom stolu, budući da je preporučljivo da vi odabirete mjesto za vaše goste. Onda se neće dešavati da dvoje ljudi sjeda za stol koji je predviđen za šest osoba, a najveća je neugodnost biti prinuđen premještati gosta koji se već smjestio. Gosta dočekuje menadžer restorana ili konobar, a ako su oni u poslu, i sam vlasnik bi trebao uskočiti.

 2. Pravilno poslužite kupus salatu

Za stolom je sjedilo nekoliko osoba i svi smo bili ljubitelji salate od kupusa, ali smo se složili da ih se u dosta restorana pogrešno služi. Sirovi kupus koji se posluži „kakav jeste“, vrlo je teško kvalitetno začiniti za stolom. On treba biti kvalitetno pripravljen već u kuhinji, tako da gostu za stolom preostaje samo malo nadodati začina po volji.
Da nam kupus-salata ne bi bila suha, potrebno je kupus staviti u posudu sa posoljenom hladnom vodom, te pustiti da odstoji barem pola sata. Nakon pola sata ga isperemo, posušimo i blago začinimo, te onda može ići gostu za stol.

3. Neka jelovnik bude vaša veza sa gostom

U restoranskom poslovanju jelovnik je jedna vrlo bitna stavka. On gosta mora upoznati s restoranom, a tek onda nastupa konobar. Nemojte dopustiti pravopisne greške, neka za svako jelo stoje i namirnice od kojih se spravlja, a cijene naravno neka budu jasne i čitko naznačene. Vrlo su popularni i moderni jelovnici koji prikazuju i slike jela, te samim time jednostavno „otvaraju apetit“ vašem gostu.

4. Ekskluzivan restoran – dobra vinska karta

Kod nas, baš kao i u svijetu, mnogo se radi na popularizaciji vina i vinske kulture. Ako želite biti vrhunski restoran morate imati vrhunsku ponudu vina. Poželjno je da na ponudi imate i nekoliko vina na čaše (ne treba pretjerivati), vina iz različitih dijelova svijeta (poželjno je da ipak naša domaća vina budu na vrhu vinske karte), ali ono najvažnije, konobar mora znati barem osnove o vinu. Primjer koji se nama desio u jednom odličnom restoranu je da konobar miješa sortu i proizvođača, pa nam ponudi:
„Od crnih vina imamo Gangaš, ali nemamo ništa od Plavca Malog“.
Za ozbiljan restoran nedopustivo, iako je riječ o odličnom restoranu i vrlo pristojnom konobaru.

5. Nemojte čekati, privlačite goste

Prošlo je vrijeme kada nije bilo konkurencije, pa je bilo dovoljno imati dobru hranu i uspjeh restorana je zagarantiran. Ljudi od večere traže izlazak, doživljaj, a ne obično punjenje stomaka. Zato im doživljaj i ponudite. Promocije vina, predstavljanje popularnih inozemnih kuhinja ili nekih novih jela, gostovanja nekih popularnih kuhara sa svojim specijalitetima, sve su to događanja koja gosta mogu privući u restoran, a onda ga „natjerajte“ da dođe i ponovno.

Gostujući autor: Miro Bilić - Profa
Objavljeno u BeHa caffe-u (BH horeca magazin) br 20

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...