Propisana pravila za rad ugostiteljskog objekta

Prilikom obavljanja ugostiteljske djelatnosti svaki ugostitelj (pravna ili fizička osoba) je dužan nakon ishođenja rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih uvjeta pridržavati se slijedećih pravila za rad

Temu  "Papiri potrebna za otvaranje ugostiteljskog obrta" već smo obradili u jednom od ranijih testova. Ovo su propisana pravila za ugostitelje i svakako predlažemo da se informirate o njima i pridržavate istih.

  • Na ulazu u ugostiteljski objekt vidno istaknuti:

a) tvrtku te vrstu i kategoriju objekta,
b) radno vrijeme ugostiteljskog objekta sukladno propisanom radnom vremenu;

  • Pružati isključivo ugostiteljske usluge koje su predmet poslovanja sukladno odobrenju za rad;
  • Onemogućiti iznošenje pića i napitaka radi konzumiranja izvan zatvorenih prostora ugostiteljskog objekta koji ispunjava uvjete za rad noću 
  • Istaknuti cjenik usluga i pridržavati se navedenih cijena. Cjenike staviti na raspolaganje gostima u dovoljnom broju primjeraka;
  • U ugostiteljskim objektima u kojima se gostima nude topla i hladna jela, jelovnici i karte pića moraju biti izloženi na ulazu ugostiteljskog objekta na prikladan način – ispisani na lokalnom i najmanje jednom svjetskom jeziku te imati dovoljan broj jelovnika i karti pića sukladno učestalosti narudžbi;
  • Knjiga žalbe u Hrvatskoj, kao dokument nije više na snazi, a umjesto nje dužni ste istaknuti obavijest o prigovoru. Sve informacije o novom zakonu možete pročitati na linku: Knjiga žalbe postaje nevažeći dokument, od sada na snazi - Obavijest o načinu podnošenja pisanih prigovora
  • Osvježavajuća bezalkoholna gazirana pića usluživati iz originalnih pakiranja kojima se osigurava očuvanje kvalitete proizvoda do trenutka potrošnje 
  • Voditi računa da objekt glede uređaja i opreme udovoljava minimalno-tehničkim uvjetima, tj. održavati ga u stanju u kojemu mu je odobreno obavljanje djelatnosti;
  • Održavati higijenu u sanitarnom čvoru (osigurati tekući sapun, papirnate ubruse i toaletni papir, osvježivač prostora)
    - oprema zahoda: oznaka zahoda, polica ispod ogledala, posuda za otpatke, naprava za zaključavanje, kuka za vješanje odjeće, zahodska četka, polica za odlaganje torbice unutar ženskog zahoda;
  • Osigurati toplu vodu na točioniku;
  • U prostorijama u kojima borave gosti osigurati odgovarajući način grijanja do temperature od najmanje 18,5 C;
  • Osigurati sanitarne knjižice (za vlasnika i sve zaposlene) sa uredno obavljenim zdravstvenim pregledom
  • Vlasnik i svi zaposleni moraju imati položen ispit iz higijene namirnica (tzv.higijenski minimum

- u objektima koji uslužuju samo pića i napitke – svijetla pamučna košulja i pregača,
- u objektima u kojima se uslužuje i hrana – svijetla pamučna košulja i tamne hlače ili suknja;

  • Posjedovati u objektu uvjerenja o ispravnosti oruđa za rad izdana od ovlaštene ustanove (rok valjanosti uvjerenja 2 godine);
  • Sve zaposlene radnike prijaviti nadležnom fondu mirovinskog osiguranja;
  • Pisanim putem obavijestiti nadležni ured  o prestanku obavljanja djelatnosti u ugostiteljskom. objektu u roku od osam dana od nastale promjene;
  • Gostima mlađim od 18 godina zabranjeno je usluživanje odnosno konzumiranje alkoholnih pića u ugostiteljskom. objektu


U vašem je interesu da se navedenog pridržavate jer su kazne za povrede propisa vrlo visoke, a učestalo ponavljanje istih djela dovodi do privremenog ili trajnog
oduzimanja odobrenja za rad.

 

 

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...