Koristite li ispravno glazbu?

Odabrati pravu glazbu u kafiću, restoranu ili nekom drugom ugostiteljskom objektu pravo je umijeće za vlasnike, menađere ili osobe zadužene za ovaj dio poslovanja. Ugostiteljski objekt treba da bude jedna zaokružena cjelina od uređenja objekta,njegove ponude, izgleda i ophođenja osoblja. Naravno glazba je sastavni dio karaktera objekta u njegovom postojanju.

 Nisu rijetki slučajevi da vam se kao gostu dogodila situacija u kojoj se po vašem mišljenju glazba nije slagala sa uređenjem objekta. Nisu rijetki slučajevi niti da ste u svom omiljenom objektu već nakon par odlazaka u njega shvatili da se ponavlja jedna te ista glazba i tako svaki dan. Preglasna glazba na mjestima koja nisu predviđena za to nije rijedak slučaj, a tek kada jačina snimaka od numere do numere nije ista. Strava! Mogući su i horori kada je slijed jačine numera nepredvidiv i stresan. Jedna numera toliko tiha da je jedva čujemo a druga koja upravo slijedi, nepoznata, dovodi nas u napast hoće li nas prepasti sa jačinom ili ne!


Rezultat svega navedenog – osjećaj koji nismo željeli da doživimo kao gosti

Razlog – neprofesionalan (amaterski) pristup jednoj od bitnijih osobina ugostiteljskog objekta – glazbi


Odabrati pravu glazbu za ugostiteljski objekt jedna je od glavnih odluka za vlasnike i menađere. Objekt netreba da posmatramo površno. Potrebno je da ga shvatimo kao osobu sa svim svojim osobinama koje idu uz nju. Svaki objekt ima karakter i ćud i na nama je kako ćemo predstaviti tu osobu.

Piti jutarnju kavu, lagano listati novine ili neki elektronski medij i pri tome slušati glazbu koju smo baš željeli da čujemo odličan je osjećaj. Ručati odlično spremljenu klopu ili piti ukusan koktel i hvatati taktove koji su baš trebali biti tu u tom trenutku ostavljaju goste ugodno iznenađenim i sretnim.
Za taj osjećaj svaki gost spreman je postati i vaš redovni gost. Nivo glasnoće za pojedini dio dana, vrsta glazbe kao i raznovrsnost numera iste dio su ponude koju treba da ima svaki objekt. Odluku o tome nemožemo niti smijemo prepustiti konobaru ili šankeru koji je upravo došao npr. u jutarnju smjenu pod dojmom partija na kojem se odlično proveo. Ponuda vrste i glasnoće glazbe mora biti jasno definirana i podijeljena po vremenu i ponudi u objektu. Liste numera moraju biti unaprijed sastavljene i određene po danima (tjednima) da se ne ponavljaju. Takođe potrebno je voditi računa i o konkurenciji i njihovim listama. Jer, ako svi puštaju istu glazbu ni po čemu niste osobni i samo ste jedan iz mase sličnih objekata.


Savjet je da olako ne pristupate odabiru glazbe, jačini, i zaduženim osobama koje imaju pristup mjestu za reprodukciju.
Glazba koja svira u objektu određuje osobnost objekta. To ne znači osobnost osoblja, vlasnika ili gostiju.

To je osobnost samog objekta.

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...