Kako graditi i izgraditi dobar tim u ugostiteljstvu!? Uspjeh = Dobar tim = Profit

Komunikacija sa vašim osobljem u kafiću, pizzeriji ili restoranu nije niti malo lagan posao. Pronaći put do različitih karaktera ljudi, ne uzurpirajući njihov integritet , a da pri tome dobijemo rezultat koji želimo, odnosno urađeni posao ili neku obavezu, možemo kategorizirati i kao umjetnost poslovanja. Ovo je odlika vrhunskih menadžera ili voditelja poslovanja u ugostiteljstvu i tema je današnjeg teksta.

Tim je satni mehanizam

Bilo da se radi o uposlenicima sa iskustvom u ugostiteljstvu ili bez iskustva uvijek je izazov stvoriti tim u kojem će se svi osjećati kao dio istog i shvatiti svoju ulogu i vrijednost. Pretpostavimo da je vaš tim jedan mehanizam, odnosno satni mehanizam. Svaki, ali baš svaki dio tog mehanizma ima svoju ulogu bilo da se radi o malom ili velikom zupčaniku. Bez suradnje, samoodgovornosti i međusobnog oslanjanja svakog od njih ne bi bilo ni točnog vremena. Identična stvar je i sa osobljem, odnosno sa timom uposlenika. Ali odakle početi i na koji način dobiti ovakav sklad? 

Vođa uvijek ima rješenje

 U hijerarhiji tima menadžer ili voditelj poslovanja su vođe i od njih se očekuje da imaju u svakom trenutku odgovor i rješenje na problem. Cijeli tim od svog vođe očekuje da zna u svakom trenutku što radi i sa kojim razlogom. Cijeli tim od uposlenika u kuhinji pa do čistaća očekuje i da vođa vjeruje u to što radi, jer bez toga ni oni ne mogu vjerovati i biti dosljedni zadatku. Cijeli tim očekuje da pojam "povjerenje" bude u svakom trenutku tu i da nema straha od grešaka niti ljudskih kalkulacija sa odnosima. Cijeli tim očekuje da njihov vođa stvori jedno biće sastavljeno od svih uposlenika i objekta i da mu smisao postojanja.

U razgovoru je ključ

Da bi se postigao ovakav sklad vođa treba da bude primjer u svemu. Vođa treba uvijek da vidi i najmanje detalje i da na jednostavan način ukaže, objasni i ponudi prijedlog rješenja. Vođa treba da razgovara sa svojim uposlenicima i posluša svaki prijedlog i učini da se svaki predloženi dobar prijedlog usvoji bez obzira čija je ideja. Jer, ako je ideja za poboljšanje ili odnosa ili poslovanja na mjestu zašto je ne promijeniti. Ovim činom dolazi do uvažavanja i poštovanja svakog uposlenika i njegovog mišljenja, kao i poboljšanja kompaktnosti tima.
Vi kao vođa ne trebate odvojiti posao od emocija. Baš naprotiv. Podrazumijeva se da će vaše poslovne odluke biti objektivne i po vašem mišljenju najbolje u datom trenutku i za posao i za tim. Ali malo razumijevanja razloga pogrešaka i predloženih dobrih ideja upravo je taj peti element koji vas vodi ka skladu tima i vrhunskom vođi. Taj trenutak se jednostavno desi. Tim vas počinje gledati sa poštovanjem i vjerovati u vas bez straha i kalkulacija. Od tog trenutka svaka vaša odluka je neprikosnovena i ne dovodi se u pitanje niti ikome smeta. Tim zna da će te voditi računa o svakom od njih i gledati ih isto ponaosob bez razlike. Vaše odluke su kratke, jasne i britke i svaka od njih ima objašnjenje za svoje izvršenje. Uvijek vodite računa o postojanju alternativnog rješenja na neki problem. Od dva zla birajte manje.

Istina prije svega

U slučaju da nemate rješenje budite iskreni prema osoblju sa tim, ali svakako i recite da će se rješenje pronaći i vjerujte u to. Ne lažite niti prikazujte stvari onakve kakve nisu jer su vaši uposlenici ljudi, a ljudi prepoznaju laži. Nagradite dobre poteze vaših uposlenika i sankcionirajte loše. Ne odugovlačite sa ovim odlukama, već ih brzo i jasno odmah donesite. Ovim radnjama biće kojem ste vi vođa imat će vjetar u leđa i niti jedan problem i situacija neće biti ne rješivi. Budite vođa sa ravnom kičmom i nepokolebljivim stavom da sve što radite, radite najbolje što možete i u interesu cijele zajednice i bića koje zovemo "Dobar tim"
 

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...