Konobarska Biblija: 101 savjet kako biti dobar restoranski konobar (III dio)

Na red je došao i treći, zadnji dio Konobarske biblije. Savjeti tipa „Nikada ne nosite vruć tanjur, a da na to ne upozorite gosta“ ili ostalih 100 savjeta dio su svakako korisnog i obaveznog štiva za sve konobare, vlasnike, menadžere ili voditelje poslovanja ugostiteljskih objekata.

Nakon prvog dijela i drugog dijela Konobarske Biblije sa 68 početna savjeta predstavljamo vam i treći, zadnji dio. Predlažem da, ako kojim slučajem niste pročitali I dio i II dio , da ih pročitate na linkovima ispod.
Linkovi: Konobarska Biblija I dio
              Konobarska Biblija II dio

69. Nikada ne donosite vruć tanjur, a da na to ne upozorite gosta. Pogotovo nemojte da gost nekome dodaje taj vrući tanjur.
70. Nemojte da trčite po sali kao da je kuhinjski požar. (osim ako je stvarno požar)
71. Nemojte da iznesete salatu na zamrznutom tanjuru. Time samo naglašavate činjenicu da salata nije svježa ni upravo spremljena
72. Nemojte da iznosite juhu, ako niste ponijeli kašiku. Malo je uznemirujućih stavri kao posuda vruće juhe, a vi nemate kašiku.
73. Recite gostima ako na ponudi nema nečega što stoji u jelovniku, prije nego što netko slučajno odabere baš to jelo.
74. Nemojte da pitate gosta dali je gotov, dok ostali još jedu.
75. Nemojte nikada odjedanput da nestanete.
76. Nemojte da pitate gosta: „Da li još radite na tome“? Večera nije rad sve dok se pitanja ne postave
77. Kad neko naruči piće koje može da bude služeno i sa ledom i bez njega, obavezno pitajte gosta na koji način želi da bude posluženo piće.
78. Ne tražite da gost odmah za šankom plati ono što je popio čekajući stol. Pišite i nosite račun za njim.
79. Treba da znate šta je ponuda u baru prije svakog obroka.
80. Ako ste nešto prosuli očistite ili zamijenite sa čistim, ako ste eventualno prouzrokovali neku štetu, ponudite se da je nadoknadite.
81. Pitajte gosta da li želi kavu uz desert ili poslije njega. Isto važi i za piće poslije večere.
82. Nemojte sipati šalicu kave do vrha. Kasnije pitajte želi li gost da mu je nadopunite
83. Nikada ne donosite račun prije nego ga je gost zatražio. Onda ga pružite gostu koji ga je tražio.
84. Ako je nekoliko ljudi za stolom istovremeno tražilo da izmiri račun pronađite neko neutralno mjesto za stolom i spustite ga.
85. Nemojte da stanete sa svojom odličnom uslugom kad ste naplatili račun.
86. Ne pitajte da li gostu treba kusur. Jednostavno ga donesite.
87. Nikada ne raspravljajte s gostom ako je imao neku zamjerku ili primjedbu. Saslušajte, shvatite to ozbiljno i pozabavite se problemom.
88. Ako se neko nervira i galami na mobilni telefon, diskretno ga zamolite da se pomakne u stranu ili malo snizi glas.
89. Ako se neko požali na glazbu, učinite nešto po tom pitanju, ali da ne remetite ambijent.
90. Glazba u restoranima nije za osoblje, već za goste
91. Nikada ne puštajte radio stanice koje emitiraju reklame, vijesti ili drugi govorni program.
92. Ne puštajte nikada preglasnu glazbu, pa makar to bili i hitovi.
93. Nemojte puštati cijeli CD od samo jednog izvođača. Ako ga netko ne voli, upropastili ste mu večer.
94. Nemojte se previše vrtjeti oko gostiju, da ne dobiju utisak da su pod stalnom prismotrom. Naročito dok odlučuju koliki bakšiš da ostave ili dok potpisuju račun.
95. Nikada ne govorite ništa poslije bakšiša pa koliki god on bio, osim „Hvaka lijepo“
96. Ako se nekome neko jelo posebno sviđa, potrudite se da mu nabavite recept.
97. Nikada nemojte nositi previše nakita ili prejaku šminku. Previše je kada osjetite da vam nakit zvecka ili kad čujete komentar na račun šminke.
98. Ne pokazujte nikakve frustracije. Vaša jedina uloga je da uslužite. Znamo da to nije lako.
99. Gosti su kao i posluga, veoma različiti. Pokažite „dobrom stolu“ da ga cijenite, tako što ćete ga počastiti pićem na račun kuće. Naravno, ako to vlasnik dopušta.
100. Riječi NEMA i NE ZNAM su u ugostiteljstvu nepoželjne
101. Kada razgovarate sa ino-gostima nikada stranom gostu ne govorite da je vaša domovina turistička zemlja sa najboljom prirodom na svijetu – možete biti tek druga i to iza zemlje porijekla gosta

Hvala vam što ste nas pratili i uvrstili ova 101 savjeta u svoj svakidašnji posao i navike :) Ipak ste vi pravi sommelier :)

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...