Čistoća i higijena u ugostiteljskim objektima

Za goste jedna od najgorih noćnih mora je doživjeti trovanje hranom nakon konzumacije u nekom restoranu ili drugom ugostiteljskom objektu. Cijenu koju plaćate za pravilno ne vođenje računa o higijeni i čistoći u vašem ugostiteljskom objektu vrlo je skupa. Kako biste izbjegli takve "nezgode" i jasnim znakovima gostima pokazali da je vaš objekt zaista čist i uredan, bilo bi mudro da napravite određene preventivne radnje.

 
  • Na ulazu u objekt ili u samom objektu vidno istaknite certifikat o ovogodišnjem zdravstvenom pregledu. Ovo je prvi znak da li je ugostiteljski objekt siguran za jesti ili ne.
  • Prisustvo žohara, muha, štakora i drugih lešinara su sigurni znakovi nezdrave okoline. Eliminirajte ih odmah!
  • Radnici i osobe koje rukuju sa hranom trebaju izgledati uredno i čisto. Posebnu pažnju treba obratiti čistoći i dužini noktiju. Dugi nokti su idealan dom za bakterije. Uposlenici trebaju nositi zaštitne rukavice i mreže za kosu ili kape . Restorani koji vode računa o čistoći i sigurnosti hrane insistiraju da njihovi zaposlenici sprovode ove minimalne mjere opreza.
  • Toalet treba uvijek biti čist, a odvodi i dovodi vode savršeno raditi bez kapljanja i začepljenja. Također zaposlenici bi trebali koristiti antibakterijske sapune uz korištenje tople vode. Sa znakovima možete podsjećati zaposlenike da operu ruke nakon posjeta toaletu.
  • Oprašeni zidovi i predmeti kao i čisti podovi su dio koji ne smijete zaboraviti. U čistim objektima, ne bi trebalo biti ni najmanje prašine i masnoće, jer je to uslov za prikupljanje klica.
  • Nepočišćeni ostatci hrane i prljavštine po podu od prethodnog gosta igraju veliku ulogu kod gostiju. Nakon svakog gosta potrebno je i taj dio počistiti ako se za tim pojavi potreba
  • Voda i hrana u kuhinji ne smije biti prisutna i rasuta po podu i mjestima koja nisu predviđena za to. Red u radu i dovoljno prostora za rad uposlenika u kuhinji su osnove i za čistoću i higijenu.
  • Sirova hrana, posebno meso i zelje trebaju biti adekvatno odvojeni. Unakrsne kontaminacije ovih namirnica se obično događaju kada sirovo meso dolazi u kontakt s namirnicama koje se konzumiraju prijesne, kao što su salate.
  • Podrazumijeva se da samo zdravi uposlenici mogu raditi sa hranom.
  • Prostor oko objekta treba biti čist, a mjesto predviđeno za smeće (kante, kontejneri) sa uredno spremljenim otpadom. U slučaju pojave štakora ili sličnih lešinara potrebno je provesti mjere za njihovo uklanjanje.
  • U čistom ugostiteljskom objektu radnici dezinficiraju stolove i namještaj sa dezinfekcionim sredstvima i brišu ih čistim ručnicima ili krpama predviđenim za tu namjenu.

Ovim radnjama noćna mora trovanja gostiju hranom uslijed nedostatka čistoće i higijene smanjena su u velikoj mjeri. Budite dio tima čistih ugostiteljskih objekata iz kojih gosti izlaze samo sa osmjehom na licu.


 

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...