Tajne i zamke za koje trebate znati pri opremanju ugostiteljskog objekta

Ukoliko razmišljate o otvaranju vlastitog kafića, caffe bara, coctail bara, ili niste zadovoljni stanjem postojeće barske opreme, svakako pročitajte savjet stručnjaka što bi svaki ugostitelj trebao znati prije no što krene u nabavu.

 U mnogo godina rada s ugostiteljima, koji imaju ili tek otvaraju barove, naišli smo na dosta interesantnih detalja koje uvijek koristimo kad savjetujemo novopečene ugostitelje. Mnogi u startu otvaranja novog objekta puno ulažu u sam interijer, plazme, skupe stolice, a onda kad bi se objekt trebao otvoriti, hitno i pod obavezno moraju se, ne biste vjerovali, nabaviti i- čaše , mašina za suđe, slamke, podloge za čaše.... u tom se trenutku od dobavljača očekuje da na brzinu reagira i ispuni sve želje kupca

Najveći problem na samom kraju jest taj što u tijeku renoviranja i ulaganja u sam objekt ugostitelj potroši najveći dio novca, a u završnom momentu, kad bi svoj bar trebao predstaviti javnosti, mora štedjeti i naći sve što može za što manje novaca, pa jako puno gubi.

Takav je primjer i sa programom (poput POS Sector-a) sa kojim izdajete račune i vodite svoje poslovanje. Nabavka programa gotovo uvijek dolazi na kraju, te je potrebno da dobro pazite koji program uzimate i koje su njegove mogućnosti. Osnova vašeg poslovanja je da znate u svakom trenutku sve informacije bitne za vaše poslovanje.

Iz tog razloga vam treba istestiran i provjeren program. Ako nabavci programa pristupite olako, to vas može skupo koštati od krađe osoblja zbog netočne evidencije pa do pogrešnih informacija o stanju zaliha i financija. Iz navedenih razloga ne savjetujemo da nabavci programa ne pristupate olako, nego istestirajte programe koji vam najviše odgovaraju i odlučite se sami nakon stečenog iskustva iz testiranja

Bez vrtoglavih brojki

Sama vrijednost opreme i ulaganja u objekt ovisi o visini kvalitete kojom se taj bar želi predstaviti i, naravno, najvećem broju gostiju koji može boraviti u objektu. U konačnici, na opremu se ne troše neke apsolutno velike cifre, naravno ako nije riječ o restoranu u kojem se većina ulaganja odnosi na kuhinjsku opremu. Ovdje bih se najviše zadržao na onome što je sada hit za sezonu i zabavu, a to su caffe barovi, disco klubovi i naravno cocktail barovi.

Za jedan od navedenih barova u koji stane oko 200 ljudi, troškovi se mogu kretati s opremom i sitnim inventarom do 40.000,00 kn. U to je uključen 90- kilski ledomat, perilica suđa, blender za voćne koktele i frapee, eventualno mikser, koji može biti multifunkcionalan i koristiti se za caffe barove i stvaranje tvrde pjene, a isto tako i napitaka na mliječnoj bazi. Ovdje smo do sad potrošili oko 30.000,00 kn, a ostalih 10.000,00 kn ide na čaše, sitniju opremu, podloge za čaše, cjenike...

U ovom dijelu smo naveli ono što bi trebao imati manji cockatil bar, koji pazi na kvalitetu svoje ponude. Nije navedena mašina za kavu, jer je danas pretpostavka da se ona sponzorski dogovara, ali ukoliko se vlasnici odluče na samostalnu investiciju, cijena se kreće oko 20.000,00 kn, ovisno o marki i količini grupa,

Pitajte svojeg barmena

Mnogi ugostitelji zbog štednje na opremi, kupuju puno lošije brendove, smatrajući da će izdržati sezonu, pa će, kad im posao krene, kupiti nešto kvalitetnije. U takvim se situacijama, pretežno dogodi nešto sasvim suprotno- aparat pregori u samoj špici sezone, kad se više ne može na brzinu dobiti novi. Tu bih najviše izdvojio iskustvo s koktel barom koji je imao opciju kupiti blender za 3.500,00 kn (38000 okretaja, radi frozen koktele u 6 sekundi i neograničenu količinu koktela u danu) i blender u jednom od centara za 900,00 kn. Naravno,vlasnik se odlučio za jeftiniju opciju. Prije nego što je kupio profesionali blender, pregorila su mu 3 obična i nisu mu priznali garanciju, a na kraju je opet morao uložiti u skuplji.

Od opreme za koktel bar, isto treba paziti i na izbor opreme za samog barmena, od shakera koji se kreću od 50 do 200 kuna. Na njima obavezno treba paziti da budu gipki te da se modeliraju prema čaši, jer u protivnom, s obzirom da je dosta njih toliko kruto, pri stavljanju na čašu razbijaju staklo. Neka barska oprema ovisi i o samoj potrebi barmena, njegovu znanju i vještini upotrebe opreme. Pri naručivanju bi bilo dobro konzultirati se sa svojim trenutnim barmenima o njegovim željama, odnosno što bi on htio da mu se omogući.

Oprez- higijena!

Sanitarni su se zakoni u Hrvatskoj u zadnjih nekoliko godina dosta postrožili, pa su se iz upotrebe izbacili svi drveni objekti i isto tako se posvećuje puno pozornosti samoj površini na kojoj se slažu čaše. Mnogi koriste stare, valovite podloge, koje su spužvaste i pretežno se koriste u kućnim kupaonicama ili obične bijele krpe. Ti elementi su strogo zabranjeni, jer su bakteriološki visokorizični i isto tako skupljaju neugodne mirise, koje kasnije gost mora udisati kad pije piće.

Tu bih predložio kvalitetne mrežaste podloge za čaše, koje su sanitarno dopuštene jer ne skupljaju bakterije te se lako peru, a cijenom ne prelaze 300,00 kn- što ispada puno jeftinije od već navedenih elemenata. Na kraju bih istaknuo da je uvijek puno lakše i profesionalnije poslovati kao ugostiteljski objekt ukoliko imate jednog dobavljača, koji razumije Vaše potrebe i uvijek će priskočiti u pomoć savjetom ili kvalitetnijom opremom ukoliko se ukaže potreba, navode iz Scorpio Bar Consulting-a.

Piše: ,ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od autora POS Sector fiskalne blagajne za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...