5 načina kako konobari kradu

Krađa konobara i osoblja u ugostiteljskim objektima nije ništa novo. To je sastavni dio ugostiteljstva ali se o tome takođe malo govori a još rjeđe piše u medijima. Većina problema krađe ugostitelji rješavaju u svojoj kući tako da je vrlo vjerojatno da je uposlenik kojeg ste upravo primili na posao otpušten sa zadnja tri mjesta na kojima je radio upravo zbog krađe. Razlog zašto je tako možda leži u tome da su ovo veoma osjetljive informacije pogotovo kada su gosti predmet krađe i nisu baš najbolja reklama za objekt.

Većina lljudi su pošteni i neće ukrasti, ali dovoljan je jedan lopov koji kroz vrijeme može izlobirati tim sa kojim će zajedno krasti i time olakšati i te kako vašu kasu. Poznavati metode krađe od vitalnog je značaja za hvatanje lopova i sprečavanja šteta koje su značajne za vaš novac, ugled objekta i vaš tim.

Ovo je pet prevara koje za početak možemo nabrojati:

  • Unošenje pića
  • Razvodnjavanje pića
  • Skraćivanje pića
  • Korištenje blok računa više puta za krađu piće i hrane
  • Krađa putem izvlačenja kave direktno iz mlina za kavu

Unošenje pića

Jedan od načina krađe je poznato unošenje pića. Šanker koji duži šank u mogućnosti je da pamteći šta je izdao, nije kucao i naplatio tijekom svoje smjene unese piće koje je kupio u obližnjoj prodavnici . Time je nadomirio potrošenu količinu pića ili hrane koja bi se pokazala na inventuri kao manjak. Vrijeme kada se obavlja ovakva krađa je nekoliko sati prije inventure odnosno u ranim jutarnjim satima kada nema nikoga ako se predhodnu noć nije pravila inventura. Treba pripaziti u ovom slučaju i na čuvara objekta koji je često dio ovog tima. Tim koji čini ovu krađu može biti sastavljen od šankera, konobara i noćnog čuvara.

Razvodnjavanje pića

Takođe jedna od ustaljenih metoda krađe u ugostiteljstvu. Glavni akter je šanker koji nije u mogućnosti da unosi piće, ali prije inventure krade na ovaj način. Jednostavno u žestoka piće ulije vodu i dobije na količini koju predhodno prodao i nije kucao. Količina dolivene vode pomnožena sa cijenom pića u koju je dolio vodu je njegova suma koju uzima iz novčanika i stavlja sebi u džep. Hrabriji lopovi kao i neki ugostitelji dolijevaju mineralnu vodu u kontejnere sa sirupom za šankomate i pri tome prisvajaju znatnu sumu čineći štetu prije svega objektu.

Ovaj način krađe direktno je vezan za ime objekta kao i njegovu kvalitetu. Gost koji dobije i popije razvodnjeno piće sigurno neće imati lijepo mišljenje o vašem objektu. Za njega ste krivi vi kao vlasnik zbog činjenice da ne vodite dobro svoj objekat i nepoštujete gosta koji ttreba da bude na prvom mjestu. Na kraju gost netreba niti dobiti niti platiti razvodnjeno piće kada u cjeniku ovaj način nije ni naveden. Ovaj način krađe je veoma štetan u svakom obliku i za njega nema kompromisa.

Skraćivanje pića

Ovaj slučaj se naslanja na ova tri predhodna jer su glavni akteri šanker i konobar. Način je jednostavan. Prilikom sipanja žestokog pića šanker ne ulijeva punu količinu napisanu u cjeniku i predviđenu za sipanje. Obično se stavlja dodatna kocka leda čime bi se stekao dojam da je usuta količina ispravna. Lopovi to zovu u nekim slučajevima i „tehnički višak“ ali ovo je čista krađa i na direktnom udaru je gost. Ima i egzibicionih slučajeva kada vam skraćuju razvodnjeno piće i stavljaju dosta leda čime jedva da možete i osjetiti piće koje ste naručili.

Korištenje blok računa više puta za krađu pića i hrane

Za ovaj način krađe tim su šanker i konobar, odnosno uključivanje kuhinje u ovaj način krađe dovodi do slučaja kada ste izgubili potpunu kontrolu nad objektom. Konobari posebno ili zajedno kucaju hranu i piće i čuvaju račun od predhodnog stola. Strpljivo čeka da se slijedeča narudžba bilo pića ili hrane podudara sa sačuvanim računom i ostalo je stvar prošlosti. Gost dobija račun za uslugu koju uredno plati, hrana ili piće se izdaje a da nije evidentirano kroz novu narudžbu. Cijela suma završava u džepovima aktera ove krađe.

Potrošenu količinu lopovi nadomiruje kupovinom potrošenih artikala, a u objektima koji ne prave inventuru i poslovanje se bazira na povjerenju uopšte niti nadomiruju potrošenu količinu nego samo otimaju.


Krađa putem izvlačenja kave direktno iz mlina za kavu

Kava je jedan ako ne i najprodavanjiji ugostiteljski artikal na našim prostorima. Obično mlin za kavu ima ugrađeni brojčanik putem kojeg se registruje broj doza potrošenih za pravljenje kave. Uobičajena doza za pravljenje jedne kave je 7 grama a način sa kojim dolazimo do nje je povlačenjem ručice na mlinu za kavu. Svako povlačenje registrira se kao jedna kava. Način krađe je jednostavan.

Šanker otvara poklopac dijela mlina sa samljevenom kavom, uzima količinu koja mu je potrebna za spravljanje kave, pravi kavu i izdaje je gostu obično bez računa ili koristeči se taktikom računa koji koristi više puta. U ovom slučaju na udaru je samo vlasnik, ali je i to dovoljno sa obzirom koliko se kava pije kod nas i koliko jedna godina ima dana. Pomnožite par kava dnevno i suma koju ste dobili je odmor koji ste propustili zahvaljujući vrijednim kradljivcima. U ovom slučaju teško je ući u trag ovoj krađi od par kava dnevno osim lijepljenja poklopca ili katanca na poklopac sa samljevenom kavom.

Pišući ovaj članak došli smo do informacije da ima i te kako puno načina na koji kradljivci štete vašoj kasi i ugledu objekta. Vjerujemo da je ovo tek prvi članak i da ćemo ih u budućnosti napisati još o ovoj tabu temi.


Raduje nas svaka vaša informacija o načinima krađe u ugostiteljskim objektima koje bi smo rado objavili u budućim člancima.

Zato pišite nam i otkrijte sve načine krađe

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

comments powered by Disqus
Pratite nas na Google+ Učitavam...